mY Bl0G

Rabu, 15 Mei 2013

Director Kim Jo Kwang Su untuk mengadakan perkahwinan pertama Korea gay


 Pengarah Kim Jo Kwang Su (48) akan mengadakan perkahwinan pertama Korea gay.

Untuk meraikan, beliau mengadakan sidang akhbar pada 15 Mei di luar di pawagam rumah Seni Sembilan di Seoul. Beliau telah diiringi oleh beliau suami-to-be, Kim Seung Hwan (29). Ia adalah kali pertama Kim Seung Hwan melangkah ke dalam perhatian kerana dia sentiasa sentiasa digambarkan sebagai seorang lelaki yang 19 tahun junior pengarah. Kim Seung Hwan memutuskan untuk mendedahkan dirinya kepada orang ramai selepas menerima berkat dari keluarga dan kawan-kawannya.

Pengarah telah mengumumkan, "Saya akan menjemput Moon Jae In (calon presiden), Setiausaha Agung PBB Ban Ki Moon dan Presiden Park Geun Hye ke majlis perkahwinan saya. Walaupun President Park Geun Hye dan saya berjalan jalan yang berbeza kedua-dua politik dan falsafah, saya rasa saya pasti akan menjemput beliau sejak shes '​​presiden negara. Saya merancang untuk menjemput ramai orang yang berada dalam kedudukan yang terkemuka di Korea. Saya berharap mereka boleh memberikan bantuan dalam kemajuan terhadap hak-hak minoriti seksual. "

Perkahwinannya dijadual akan diadakan pada 7 September. Walau bagaimanapun, apabila dia berkahwin upacara, perkahwinan beliau akan masih memegang tidak berat badan undang-undang di Korea. Pada ini, pengarah yang dinyatakan, "Homoseksual perlu diberikan hak yang sama seperti heteroseksual. Kami akan bekerja keras untuk menghalalkan perkahwinan gay di Korea. "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan